Jan 20, 2011

Home » , , , » Keputusan SBP 2011 Lalu Menggamit Kenangan Silam..^_*

Keputusan SBP 2011 Lalu Menggamit Kenangan Silam..^_*

Masa berblogwalking semalam, terbaca yang keputusan SBP untuk tahun 2011 dahpun keluar.. Boleh cek melalui website tuuu (oh ya, nak cek leh klik sini..) Memula dalam otak ni, oooo, skang dah leh cek online yer.. Tapi masa tu takdelah terdetik nak buat entri..ngeee

Tetiba tengah pikir nak buat entri apa, teringat pasal SBP ni, lalu kenangan dolu2 masa lepas PMR pon kembali menjengah minda.. (amik ko..bahasa tak hengat punya..).. Tak silap saya dolu2 untuk mohon SBP ni guna result Percubaan PMR kan? Ke result sebenar eh? Ahaii.. nampok bebenau dah berzaman amik PMR..agagaga.. Err, PMR saya dulu tahun 1996, sapa yang sama geng? Ngeee..

credit

Saya memang mohon SBP dan MRSM, target nak masuk MRSM, maklumlerr pengaruh kakak..ngeee.. Tapi yang dapat tawaran memula adalah SBP..hohoho.. Kalau dapat MCKK bestlah jugak (oppss..tu SBP utk boys..) STF ke.. Beriyalah jugak nak pi (agagaga..memang tak sedar diri..) Tapi yang dapat adalah SMACH (uols google la kalau nak tahu amende..ngee..) Bukan tak hebat, hebattt.. Tapi masa tu saya duk berangan nak gi MRSM.. Macam best jee sebab tak dipanggil sekolah tapi college..(kalau dalam bahse omputih la..)

Tapi saya pi lah jugak, amik pulak jurusan Sains Teknikal ke ape ek.. lupa dah, yang pasti tak belajar Bio, tapi belajar Lukisan Kejuruteraan ngan ape ek lagi satu.. Yang tak tahannyer, masuk je kelas, kompom mengantuk-ala-ala-nak tertdo..ngee.. Pastu kat asrama pulak hebohla ngan 'benda2'.. Standardlah skoloh asrama kan.. Takleh lari dah, memang common thinglah..

masa tu pening-pening-lalat nak imagine benda alah ni..

Part ni saya tak ingat, sama ada saya buat keputusan untuk blahh je dari SMACH tu sebab tengok cam saya tak sesuai je ngan environment kat situ, masuk kelas je ngantuk, asal masuk kelas je ngantuk.. Ataupun saya dapat tawaran ke MRSM, dan apa lagi, terus angkat kaki tanpa toleh lagi..ngeee.. Yang pasti, saya pulang ke sekolah lama dulu sebelum menjejak kaki ke MRSM..hohoho.. Sempatla bergelar pelajar Tingkatan 4A1 (betol ke kenkawanku?) selama berapa hari?minggu? tak ingat kat Sekolah Menengah Tendong yang dicintai..

Dipendekkan cerita, tak kisahlah SBP ke MRSM ke, ataupun sekolah lama uols, yang penting kena  dan serasi ngan jiwa uols.. Uols berasa selesa berada di environment tersebut, lalu memotivasikan uols untuk study hard and smart..ngee.. Walaupun mungkin kat SBP ataupun MRSM tu ditrain untuk study lebih, tapi kalau uols pandai disiplinkan diri, kat sekolah biasa pon uols boleh maju juga.. Jadi, jangan sedey-sedey kalau tak dapat SBP ataupun MRSM..

chaiyok..chaiyok..

p/s : Ingat nak share mengenai life in SBP and MRSM, serta peluang yang ada di SBP & MRSM, tapi nanti cam berat sebelah pulak, maklumlah den bukannya tau sangat perkembangan terkini mengenai peluang yang ada di school biasa.. Nak-nak zaman den dulu dah lama..huhuhu.. Terasa orang lama pula.. (takmo guna ayat t*a)

p/s/s : Owwhh..tetiba rindu gilersss kat geng-geng bas sekolah..

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

0 Comments
Comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...