Jan 14, 2011

Home » , , , , » HeartBeat.my | Cara Untuk Menjadi Affiliate & Tutorial Letak Code

HeartBeat.my | Cara Untuk Menjadi Affiliate & Tutorial Letak Code

Salam Jumaat.. Haritu, saya dah kongsikan mengenai pendapatan sampingan berblog dengan HeartBeat, kali ni saya nak share cara-cara untuk menjadi ahli HeartBeat.my sekaligus berdaftar sebagai affiliate tanpa mengeluarkan sebarang modal..

Mula-mula, uols pi website HeartBeat.my ini, dan klik Site Map yang berada di bawah website tersebut, macam kat bawah ni..


Selepas klik, akan keluar paparan seperti di bawah ini, uols klik Create Account dan isi maklumat sepeti yang diminta.


Selepas create account, (mungkin memerlukan uols login selepas itu.. Saya dah tak ingat.. Log in di returning customer ye..) akan terpapar nama akaun uols, dan disebelah tu akan terpapar join HB Affiliate.. Gambar kat bawah ni adalah akaun saya dan telah berdaftar sebagai affiliate HeartBeat.my.


Dah jadi Affiliate, uols klik kat My HB Affiliate (or maybe dah terpapar..saya pon dah lupe..ngeee..) akan keluar satu paparan macam kat bawah ni.. Untuk dapatkan code, uols click Get a Code..


Akan ada 4 pilihan tempat untuk uols letak code tu.. Tak kisah amik yang mana satu, ikut suka uols lah.. Nak letak keempat-empat pon boleh.. Untuk letak code di leaderboard cam saya tu, macam biasa, 1st pi kat Dashboard > Design > Edit Html.. Sebagai langkah keselamatan, sila save dulu template uols sebagai backup.. Pehtu, tick kat Expand Widget Templates, then search <body>, copy code HeartBeat.my dan paste selepas <body> ataupun selepas code Nuffnang mahupun Mangga Ads cam saya tu..


Kalau uols perasan, saya ada tambah code <center> sebelum code HeartBeat.my </center> selepas code tersebut. Ini kerana sebelum saya tambah spesel code tu, saya tak dapat nak save, asyik keluar error je.. Jadi uols try dulu tanpa tambahan code tu, kot2 jadi kan.. Mana tahu blog saya je ada problem coz coding untuk letak scroll box kat blog archive tak jadi, padahal kat blog satu lagi ok je.. Kalau tak jadi, then cuba tambah code tambahan tu..

Untuk letak kat sidebar, rasanya takde masalah, copy je terus code tu di Html/ Javascript Gadget.. Ok, rasanya tu aje.. Selamat mencuba.. ^_*

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

4 Comments
Comments

4 comments

Jan 14, 2011, 11:04:00 AM

baru jer join HB semalam..
tak reti nak promote lagi...
good info..

Jan 14, 2011, 11:54:00 AM

gud sharing..

Jan 21, 2011, 12:13:00 AM

@cute mum : yeke dear..takpe, lama2 mesti tau..

@nm02 : thanks dear..

Jan 3, 2012, 1:52:00 PM

Dah buat dah.. tq.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...