Jan 13, 2011

Home » , , , , » Memang best dapat rekod cerita dari tv | My Personal Experience

Memang best dapat rekod cerita dari tv | My Personal Experience

Kat Swiss ni, macam Malaysia juga, ada siaran tv yang free dan ada yang berbayar.. Err, actually yang free tu bukan free pon, ada fee yang kena bayar every year.. Standardlah kat Swiss ni takde yang free..kuangkuangkuang..

Macam kat Malaysia, yang berbayar hanya ada Astro kan, kat sini macam-macam ada, tapi yang majornya ada dua iaitu Cablecom dan Naxoo, tapi kami guna Cablecom.. Jangan ditanya kenapa, coz yang memilihnya adalah Mr Hadi, semua bab-bab internet dan cable tv saya serahkan kat dia..hehehe.. Saya tukang tengok je..kekeke..

credit

Awal-awal, kami ambil pakej yang basic aje, tak silap CHF10 per month kot..(ni rega untuk tv.. hehehe.. ada kot tu sebab tak berapa pasti reganya coz Mr Hadi yang bayor, saya tak amik pusing..yang penting, duit cukup makan & pakai) Coz kami amik sekali ngan pakej internet 20Mbits, so total dalam CHF50-60 gitu.. Pastu bila internet kat rumah kami ni dah ada (yer, rent house included dengan internet, tapi 10Mbits aje la..), then kami tukar pakej tu amik yang recorder tv without internet.. Bayaran lebih kurang je ngan pakej kat atas tu..

Baru je lagi kami guna ni, awal tahun ni lah jugak..hehe..So pengalaman yang sedikit aje la ni.. Lagipun, saya tak abih godek2 lagi nih.. Apa yang saya nak kongsi adalah, dengan adanya recorder ni, memang sangat best, coz ikut time kita bila nak layan cerita.. Walaupun cerita tu ditayangkan jam 2 pagi (which is memang time tido dah), tetap boleh rekod cerita tu tanpa tv on, yang penting mediabox tu kena onla..hehehe .. Kalau tak, sebelom ni saya sanggup stay up kalau ada cerita beshhh..hehehe.. Lagi satu, saya suka button pause and back, even cerita tengah on air secara live ni, tetap boleh tekan button back kalau tertinggal part yang penting..Pulak tu, kalau kul 8.30 malam ada game bola best, dan masa tu jugak ada cerita besh, saya dan Mr Hadi dah tak rebut-rebut remote lagi..kekekeke..

errr.. sekadar hiasan..hehe..

Bila dah guna recorder mediabox ni kat sini, rasanya balik Malaysia nanti, nak trylah Astro B.yond PVR tu..nampak macam lebih kurang je, tak silap boleh rekod 2 movie sekaligus ek.. Macam Cablecom ni tak boleh 2 movie sekaligus, kena masa lain-lain.. Uols dah try ke Astro PVR tu, best tak? Harga cemana? Pada yang nak try secara free, joinlah contest Astro B.yond PVR tu, mana tau rezeki uols.. Silap-silap boleh memenangi percutian 3D/2N ke Pearl Harbour di KK, best tu uols.. Jadi, tunggu apa lagi, klik sini laju-laju..



Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

3 Comments
Comments

3 comments

Jan 13, 2011, 12:38:00 PM

Wah, agak eh mahal tak pakej Astro B.Yond PVR tu ek?

reply kat shoutmix atok tau
^_^

Jan 13, 2011, 1:52:00 PM

salam


sampai tahap tu sekali yea....


dasyat,,,habislah panas tv kalau semau cerita nak rakam.hehehehhe

Jan 17, 2011, 12:58:00 AM

@atok : alahai atok..den tak guna lagi astro tu..

@syira : hihih..takdela tiap2 malam...kekkee..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...