Mar 31, 2011

Home » , » Tiba-tiba persoalan mengenai nak bagi adik kat Zahra muncul..eh..eh..

Tiba-tiba persoalan mengenai nak bagi adik kat Zahra muncul..eh..eh..

Perghhh.. Soalan cepu emas betul tu..ekeke.. Memang takleh nak jawablah, sebabnya kekadang terasa dah tibalah masanya untuk Zahra ada adik..eh..eh.. Tetiba kekadang terasa macam nantilah dulu..eh..erk.. Memang dolu-dolu targetnya bila Zahra dah 2 tahun, mulalah nak bersiap sedia untuk menjadi mak buyung lagi..ecece..boleh main target-target pulak..

Tapi itu dulu, semasa berada di tanahair.. Bolehlah.. Siap plan nak berpantang sendiri lagi time anak kedua (koya tak ingat..) Tapi skang ni, bila duk negara orang macam 50-50 pulak.. Satunya, jauh dari parents dan sanak saudara, huhuhu, sape yang nak jaga saya? Sila baca dengan gaya manja..kuangkuangkuang.. Duanya, Mr Hadi busy ngan Pengajian Habis Darjah nya yang macam tak habis-habis walaupun dari pagi sampailah malam..hohoho.. Sape mahu 'manjakan' saya masa pantang, sape yang mahu take care adik Zahra yang baru lahir? Dahla kat sini agak susah untuk Zahra masuk kindergarten, queue panjang gitewww.. kalau pengasuh tu mungkin senanglah kottt..

ololo..kecik-kecik dah pandai muncong mulot yer..

Awww, takleh imaginelah, ngan ada baby kecik lagi, nak manage Zahra yang tengah aktif lagi..hohoho.. Nak ajak my mother pon, kesian kat my father yang sememangnya dah tua dan takleh travel..hohoho.. Jadinya, bila ditanya dengan my classmate, takmo give birth ke kat sini, terkedu sekejap.. kuikuikui..

Tapi bila fikir, usia pon makin meningkat, anak baru sorang je (koyanye nak 4 orang, 2 girl, 2 boys, kekononnya berpasang-pasanglah..sila jangan layan sangat..agagaga), rasa macam dah tiba masanya..hohoho.. Kesian Zahra takde partner untuk buli..wahaha.. Tengok kenkawan kat obesi (antaranya Nadiah dari Bicara Hati, tahniah dear) rileks je give birth dan berpantang sendiri.. Tapi kat sana ramai orang Malaysia kan..huhu.. Apa pendapat uols, bagi adik ke hold dulu? Agagaga..


Kita merancang, Allah juga merancang, dan yang pasti perancangan Allah adalah yang lebih sempurna dan terbaik. Kita hanya merancang dan Allah penentu segalanya.


p/s : Masih tak faham ape itu 23cm..hohoho..


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

5 Comments
Comments

5 comments

Mar 31, 2011, 4:03:00 PM

wah, mama zahra tengah berkira-kira nak bg zahra adik la....
ok kot dear bersalin kat oversea...nanti kat surat beranak lahir kat swiss...wow...gitewww..

Mar 31, 2011, 4:28:00 PM

hehe.. brapa umur dia.. npe merah muka? malu kene tangkap gambar kot? hehe

Filem yang akan membuatkan anda menangis : Nur Kasih The Movie. Sila klik utk preview ringkas

Mar 31, 2011, 11:21:00 PM

mana2 pun ok, beza my 2 boys tu 4 thn gak.zahra kecik lg tu hehehe

Apr 1, 2011, 12:57:00 AM

bagi sha pulak, kalau zahra skrg still under 3yrs..baik tunggu dulu,skrg mesti tgh manja kan, nanti dpt adik kesian pulak..

my hero baru 2 yrs, next yers boleh la satu lagi kot..hehe

Apr 1, 2011, 11:57:00 PM

@aanie : hehe..kesnya, sian dia main sorang2..takdek keistimewaan pon beric swiss ni..hehe

@fk : baru 15 hari tu..merah ek? ekekek..

@mz : tu la, tgh berkira-kira juga ni..

@aisha : heheh..gitu ek, betul jugak tu kan..sama bayalah anak kita..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...