Dec 22, 2010

Home » , » Teruruskah jika mempunyai blog lebih dari satu?

Teruruskah jika mempunyai blog lebih dari satu?

Sebenarnya, saya pernah membuat entri mengenai mempunyai blog lebih dari satu ni, kalau nak baca, leh klik sini..

Akhirnya saya pasrah, saya perlu membuat satu lagi blog, tapi kali ni blog ini akan dijadikan blog utama kami.. Kat sini akan diceritakan mengenai semua yang berlaku sekitar kehidupan kami dan juga a little bit about the world.. Termasuklah cerita ceriti mengenai anak-anak kami akan turut dimuatkan di sini.. Pendek kata semualah kat sini kecuali entri join conway, yang tu akan dibuat di blog lama iaitu di Ma Belle Conway (yang dulu dikenali as Ma Belle Histoire)..
Persoalannya, mampukah untuk handle banyak blog nih? Hehehe..soalan cepu mas tu.. Oleh kerana entri2 dalam blog my precious dan blog parenting (yang mana sesuai dan perlu) akan dimuatkan dalam blog ni, insyaAllah, rasanya dapatlah handle 2 blog ni saja, cumanya kekerapan tu tak pastilah.. Ikut mood dan idea yang datang..

Cumernya, saya tidak dapat nak berblogwalking sampai lebam dan kaw-kaw macam dolu-dolu, yang pasti, yang mana meninggalkan jejak di kotak komen, dapatlah saya membalas kunjungan bezanya cepat atau lambat sahaja, sebabnya mesej tu kekal di situ.. Yang mana tinggal jejak di shoutbox tu, kalau berkesempatan dan tidak terlepas pandang, saya akan memberi kunjungan balas.. Kalau terlepas tu, saya minta maaf banyak-banyak kay..

credit
 Kalau ikutkan saya takmo letak kotak shoutbox (padahal skang tak letak lagi..hehehehe), coz saya takut kalau-kalau saya tak dapat membalas setiap kunjungan.. Maklumlah, rasa cam tak best dan serba salah pulak kalau tak dapat membalas kunjungan.. Tapi, oleh kerana saya dah maklumkan awal2 sekiranya mahu saya membalas kunjungan uols, tinggal aje jejak uols di kotak komen, akhirnya saya buat keputusan untuk letak juga.. Coz pada saya, kotak shoutbox tu bukan setakat untuk mendapat trafik dari empunya blog, tapi mungkin pengunjung2 yang lain..

Berbalik pada topik, (hehehe..termelencong sekejap..), cemana uols handle banyak blog ek? Kalau ikutkan, saya buat blog khas untuk join conway ni, supaya dapat join banyak2 conway, walaupun duenya lambat lagi. Takdelah macam sebelum ni, bila nak dekat due, baru dapat join sebab nak seimbangkan entri conway dengan entri repekan.. Kekononnya takmolah bagi nampak banyak sangat entri conway.. Tapi setelah 2 hari buat blog baru ni, still tak sempat juga nak buat entri join conway sebab duk busy godek-godek blog baru.. Mana nak buat entri kat blog repekan lagi.. Uols buat cemana ek?

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

9 Comments
Comments

9 comments

Dec 23, 2010, 12:00:00 AM

Susah jugak handle 2 blog.perlu determination yg tinggi ar.

http://sisiberbeza.blogspot.com/

Dec 23, 2010, 12:00:00 AM

tukar link kat sidebar k :)

http://sisiberbeza.blogspot.com/

Dec 23, 2010, 1:05:00 AM

huhu susah jugak lah blog bee satu lg tuh agak terbiar...


pasal kotak shoutbox tuh. cbox problem lah kak..ada yg ckp tk leh komen

Dec 23, 2010, 1:20:00 PM

yup...x manage kan..terbiar..hihi...
has..yg adverlets tu kan..kita rsa ikut per visit kot...sbb kita rsa..hari2 ada je duit msuk..tapi x byk la...mcm rm0.004 ke rm 0.05 ke..tpi bergerak la duit tu...kita pki tu dulu sbb tgu nuff lama x bagi BE..hahaha..x sabar kan...

Dec 24, 2010, 6:16:00 AM

@viva : hihihi..determination yg tinggi tu blom pasti ade ke takder ni..hohoho..

@bee : yeke bee..hohoho..cane nih..takpe, kita usaha pelan2..

@ekin : yeke dear..ni try mangga ngan advert dulu..tgk cane..tp mangga ni buat blog slow la..

Dec 24, 2010, 3:41:00 PM

kakyong sejak awal tahun dah asingkan blog utk GA.. kdg2 jer kalo ade contest yg perlu gambar anak2 @ pendapat yg serius, kakyong akan letak di main blog... blog GA tu kakyong tak kesah pun org komen @ tidak, so far uv dlm 10-15 jer sehari.. tp diam tak diam, followernya makin hari makin meningkat juga...

begitu juga blog kedai... once a while update..

Dec 26, 2010, 2:36:00 AM

@kakyong : wah..lagi banyak tu blog kakyong..

Jan 24, 2011, 2:56:00 PM

salam has,

susah juga sebenarnya nak uruskan bila byk blog! Kak yg ada 2 blog ni pun x sempat nak update, tambah2 skrg sibuk dgn urusan sekolah!

Jan 29, 2011, 7:48:00 AM

hadiah dah sampai ke lum??

MZ dah sampai..klu dh bg tau me ya..risau gakk klu tak sampai..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...