Mar 9, 2011

Home » , , , » JELAJAH BLOG 2011 KATEGORI IBU

JELAJAH BLOG 2011 KATEGORI IBU

Sebenarnya saya dalam dua, nak join ke tak join.. Bukan kerana tak berminat, sangat berminat tetapi ada was-was.. Satunya, sebab saya rasa blog ni tak banyak mana berkongsi cerita mengenai our lovely daughter Nuryn Zahra dan masih belum berkongsi mengenai hal-hal parenting..

Bukan kerana tidak mahu berkongsi, tetapi sebelum blog ini diwujudkan, saya telah membuat blog khas untuk Zahra dan bakal-bakal adiknya nanti di blog Our Precious dan hal-hal berkaitan parenting di blog All About Parenting. Belum ada masa untuk pindahkan semua data di blog tersebut ke blog ini.. Reason kedua, kenapa saya was-was, sebab saya tidak menggunakan nama Mama Zahra ke, or Shuweet Mom ke, macam kenkawan yang lain, dan ini bukan bermakna saya tidak bangga menjadi seorang mama kepada Zahra dan bakal adik-adiknya nanti.. Reason kenapa saya tidak menggunakan Mama Zahra takut-takut nanti adik Zahra kecik hati pulak coz guna Mama Zahra bukan Mama 'adik', walaupun ikut tradisi Arab, mak dan bapak biasa dipanggil Ummu 'nama anak pertama'. Dan belog pertama saya, iaitu Ma Belle Histoire aka Ma Belle Conway telah wujud sebelum saya bergelar ibu lagi, malah sebelum bergelar isteri lagi..

anugerah terindah dalam hidup saya..

Ketiganya, saya juga berminat untuk join kategori lain yang berkaitan dengan blog ini, takut-takut kalau dah join yang ni takleh join yang lain pulak..ngee.. Tapi, oleh kerana tangan saya ringan je hari ni untuk join, maka saya join aje ler..hakhak..

Mengenai diri saya, uols boleh cekidaut entri Nama Saya Cik Puan Hady, kat situ ada serba sedikit story pasal saya.. Dan mengenai kenangan manis dan pahit sukar bergelar ibu, dan harapan terhadap anak boleh rujuk entri Love Forever.. Kata-kata khas buat encik Suami aka Mr. Hadi.. Hmm.. Biarlah rahsia..wahaha..boleh gitew? Pendek kata, saya bertuah mendapat suami sepertinya.. 

Manakala nasihat untuk adik-adik di luar sana yang bakal bergelar ibu, lengkapkan diri dengan ilmu-ilmu parenting terutamanya mengenai breastfeeding seperti yang saya berkongsi di entri My Bling Moment | Breastfeeding, dan juga peringatan untuk saya sendiri dan bakal-bakal ibu seperti entri Naluri Keibuanku Tersentuh.

Oh ya, kalau uols nak join juga, jom klik sini laju-laju..


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!





Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

12 Comments
Comments

12 comments

Mar 9, 2011, 8:47:00 AM

ala..apa salahnya join..u kan seorang ibu..saya pun tak banyak citer pasal anak-anak kat blog..blog anak-anak private

Mar 9, 2011, 11:37:00 AM

waa..jeles..maera takleh join lg sb tak jd ibu lg.. T__T

Mar 9, 2011, 9:01:00 PM

salam, selamat hari ibu.. aik.. betol ke ni hari ibu..hehe dtg dr blog abg ben

Mar 9, 2011, 9:37:00 PM

gudlark..hihi

Anonymous
Mar 9, 2011, 9:46:00 PM

singgah..datang dari belog BA :)

Mar 9, 2011, 10:19:00 PM

entry yg sgt bagus...
thniah ye...:)

sy ni newbiee lagi...
jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)x

Mar 9, 2011, 11:01:00 PM

terjah dari BA...best baca pengalaman ibu2 yang comel2 belaka

Mar 10, 2011, 1:08:00 AM

singgah dari segmen BA.
slmt bknalan.nice blog!dah follow^^
semoga sama-sama menjadi ibu mithali.amin
jemput ziarah blog http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/jelajah-blog-kategori-ibu.html

Mar 10, 2011, 9:46:00 AM

Tahniah kerana menjadi seorang ibu...
semoga memiliki anak yang solehah dan berjaya...

Mar 11, 2011, 4:56:00 PM

salam., selamat berkenalan.jom tukar link yuk, boleh share info pasal ibu2. Sy dah join kelab mesyuarat tingkap awak, boleh lah menyeninggan lagi kat sini nanti hehe :)

Mar 13, 2011, 9:26:00 AM

Salam ziarah, drp blog Abang Ben..

Ada masa boleh datang blog Nur dan ummi,

http://www.secangkir-madu-buat-nur.blogspot.com

Ada GA utk baby tomeii...

Mar 21, 2011, 8:33:00 PM

@to all : salam perkenalan dan terima kasih menyinggah di sini..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...