Dec 28, 2010

Home » , » Saya Blogger Kelantan

Saya Blogger Kelantan

Hihihihi.. Dengan berbesar hatinya saya isytiharkan yang saya adalah blogger berasal dari Kelantan.. Nasib baik BPM tak suruh isytiharkan blog ini blog negeri mana.. Kalau tak, mau pening kepala jugak, sebabnya blog ini berkongsi negeri, sorang penulis lahir di Kelantan, parentsnya orang jati Kelantan dan dibesarkan di Kelantan.. Sorang lagi nak kena cakap jugak ke? Yang sorang ni complicated sikit.. Lahir kat Selangor, tapi parents asal Terengganu, dibesarkan di banyak negeri (er..negara pon yer..), yang last sekali di Johor..

credit

Nama yang diberi oleh ayahnde dan bonde adalah Haszuraidah.. Nama yang dipendekkan menjadi Has, tapi kalau masa kecik-kecik dulu, tiapkali orang tepon rumah tanya nak cakap dengan Has, mesti akan tanya Has mane, coz semua adik beradik bermula dengan Has (kecuali kakak ke 4, nama dia takde H, tapi As)..hehehe.. Nama manja dalam keluarga adalah Sue..hihihi.. Semestinya kerana..? Bijak..bijak.. Nama manja panggillan cik Abang? Biarlah rahsia...agagaga..boleh gitu..

Status semestinyalah dah berpunya dan not available.. Jari sudah diikat ma.. Dah ada sorang anak gegel yang comel pon..hehehe.. Anak kedua? Dalam perancangan..hihihi.. Kalau nak hubungi saya, boleh je tru blog ini, facebook mahupun twitter..

jom add saya.. saya akan add uols juga..

Saya lahir di Pasir Mas.. Pernah dengar tak? Hikhik.. Lebih spesifik lagi di Kampung Atas Pinggir.. Jangan ditanya kenapa nama begitu kampung saya.. Bukan saya tak pernah kaji selidik, pernahhh.. Tak silap masa sekolah menengah, untuk kajian tempatan, tapi dah lupa maa..ngeee... Apa yang menarik kat sini? Semestinya ore pue dio comey-comey..hakhak.. Dok eh, sini banyak kedai emas.. Nak beli emas yang comey2 mai lah sini.. Kalau nak tahu, Pasir Mas ni dinamakan sempena penemuan emas kat sini.. Tak caya, baca ni..

contoh

Kalau nak kira, banyak tempat menarik (ayat standard untuk promote tempat sendiri..).. Saya suka gi Pasar Pasir Mas, kat sini sayur, buah, ayam dan ikan semua fresh.. Tudung bawal tak bawal pon ada.. Tapi lagi best Pasar Siti Khadijah la untuk borong tudung dan kain pasang (opss..terpromote Kota Bharu pulak..) Lagi, uols leh tengok kat website ni..

Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra

Tu jelah kot nak criter.. Tapi sayangnya, dek kerana tuntutan kerja kepada negara, saya tidak dapat berbakti di tempat kelahiran saya, tapi takpe, negeri lain adalah negeri saya juga, kerana Malaysia adalah tanah airku yang tercinta.. Salam perkenalan dari saya, saloh sore dari blogger Qelate.. Nok join sekaki, jom kelik sini selow-selow..

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

9 Comments
Comments

9 comments

Dec 28, 2010, 5:21:00 PM

saya blogger kedah hehehe :D
salam kenal kak has hahaha

Dec 28, 2010, 6:11:00 PM

utk blogger negeri lain ade jugak jer..

Dec 28, 2010, 8:26:00 PM

enna blogger kuantan! tapi nape enna tak jumpa group blogger for pahang? huaaaa

Jan 4, 2011, 9:00:00 PM

@fatin : hihihi..salam kenal fatin,blogger kedah..hihihi

@kakyong : ade kakyong..semua negeri ade..

@enna : dear, ade..cuba tgk kat blog archive tu..

Jan 5, 2011, 10:20:00 AM

has..sy pun blogger kelate!!!hehe...

Jan 7, 2011, 1:31:00 AM

@aanie : yeke dear..tak sangka..area mana?

Jan 11, 2011, 6:31:00 PM

follow awak..follow sy blik ye...

Jan 12, 2011, 6:41:00 PM

@arie : thanks dear..itu sudah semestinya..

Jan 16, 2011, 11:10:00 PM

salam perkenalan..saya rozuan..singgah kt blog oghe klate..hehe..jom singgah blog saya gak..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...