Dec 24, 2010

Home » , , » Keputusan PMR | Adakah Penentu Segalanya?

Keputusan PMR | Adakah Penentu Segalanya?

Tahniah diucapkan buat adik-adik yang berjaya mendapat keputusan penuh dalam semua subjek, buat adik-adik yang tidak mendapat keputusan penuh, tahniah juga diucapkan kerana berjaya mengharungi Peperiksaan Menengah Rendah pada kali ini.. Tu pon satu pencapaian juga tu..

Buat yang cemerlang di dalam PMR kali ini, sudah tentunya ia akan menjadi kenangan yang terindah dalam hidup uols. Ada yang akan memilih untuk sambung studi di sekolah berasrama penuh dan ada juga yang memilih untuk stay di sekolah lama.. Buatlah keputusan dengan bijak, yang penting uols selesa dan terus berusaha untuk mencapai kejayaan yang lebih besar lagi.. Jangan terleka dengan kejayaan manis ini, masih ada cabaran yang lebih besar menunggu uols lagi 2 tahun..hehehe..

TANGISAN GEMBIRA: Nur Farhah Hikmah Radzi (kiri) meraikan kejayaan bersama ibunya, Ruzilah Abu Bakar selepas berjaya memperoleh keputusan 8A pada PMR 2010 di SMK Derma, Kangar, hari ini. - Foto Rizal Braim

Bagi yang kurang bernasib baik kali ni, jangan patah semangat, jadikan ini sebagai satu pendorong untuk berusaha dan terus berusaha.. Walaupun uols tidak berpeluang untuk sambung belajar di sekolah berasrama, namun uols masih berpeluang untuk buktikan yang uols juga boleh berjaya di dalam SPM nanti.. Tak lama dah tu, lagi 2 tahun je.. Uols juga boleh!!

Pendek kata, langkah uols baru bermula.. Masih banyak lagi cabaran yang akan ditempuhi pada masa akan datang.. Yang penting, keep on fighting!! ^_*


p/s : Tengok wajah-wajah calon PMR tahun ni teringat pulak kenangan dolu-dolu time pi sekolah nak amik result PMR..hehehe.. Ohh, rindu sungguh kat Sekolah Menengah Tendong (skang dikenali sebagai Sek. Keb. Menengah Tendong) ku itewww..

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

6 Comments
Comments

6 comments

Dec 24, 2010, 10:41:00 AM

wah kak has..pakai mangga yer..bg bee tak berat lah blog nih..

Dec 24, 2010, 12:17:00 PM

salam

tidak...keputusan yang ada diatas kertas itu bukannya penunjuk kepada perjalanan kita yang seterusnya :D

Dec 24, 2010, 12:59:00 PM

yew betoi2..
ada lagi 2 thun mereka akan menerima cabaran baru :D
so klu gagal dlm cabaran kali ni..
masih ada lagi satu cabaran :)
so harus la mereka bgun semula hehe

Dec 26, 2010, 2:33:00 AM

@bee : ha'ah..saje try dulu tgk seminggu dua ni cemana..

@syira & fatin : kan..kan..yang penting terus berusaha, baik yg cemerlang mahupun yang kurang berjaya..

Jan 5, 2011, 10:46:00 AM

sayasukatulis2

PMR bukan penentu semuanya... tp Pmr yg tentukan masuk kelas sains ke sastera... tp kan kalau masuk sains pun belum tentu boleh score even PMR bagus.. hehe..ckp berdasarkn pengalaman kawan2...:)

Jan 7, 2011, 1:42:00 AM

@fara : hihi..kena usaha juga walau cemerlang ataupun tidak cemerlang dlm pmr..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...