Mar 26, 2014

Home » , , , , , » Our First Vacation.. :)

Our First Vacation.. :)

Hiihihi.. Nak habaq first vacation sejak balik, baru skang dapat pi bercuti-cuti Malaysia.. Tapi taktaulah termasuk dalam kategori bercuti ke tak, coz dalam area Kuantan jugak, bermalam kat rumah sendiri je..hihihi..

Cuma yang speselnya, bercuti secara berjemaah.. Family dari Kelantan ngan KL mai turun Kuantan, tido umah kami, then jalan-jalan bawak pusing Kuantan.. Tapi tu lah, kami pon masih blur-blur lagi kat mane area di Kuantan yang happening, yang menarik untuk dibawa pelancong..kihkih..

Sudahnya kami pi menikmati pemandangan pantai sekaligus main air kat Teluk Cempedak, selepas mencuci poket di East Coast Mall. Kata my sis, menarik pantai di TC, agak bersih, rugi pulak tak bawak baju spare untuk mandi.. Saya pon dah lamaaaa tak mandi pantai.. Makin meriah TC skang eh, macam-macam ada..hihi..

ikah (niece), me & dania, uteh (sis), kak ni (sis) & zahra

dania yang pantang btol kakinya terkena pasir.. 

babai tc.. see u soon..hihi..

Esoknya, pi main air sekali lagi kat Gambang Waterpark.. Mungkin rezeki kami dan beberapa orang lain, terjumpa seorang pengusaha homestay di Permatang Badak yang baik hati (lupa pulak nak amik nama/homestay) yang sudi bagi kupon diskaun, dapatlah beli tiket ngan harga yang lebih murah.. 

Nak bagi review pon, ni 1st vacation kat waterpark, so takleh nak compare.. Tapi okla ngan harga tiketnya dalam RM23-25. Yang best sekali adalah 6 Lane Racer, first time naik memang 'agak' ngeri, tapi bila dah 2-3 kali tu ok daa.. Takut tapi mau gituu..hahaha.. Walaupun cuti sekolah, tapi tak lama pon tunggu turn untuk main adventure slides. Cuma, lane untuk beli tiket tersangatlah panjang dan lamaaaaa.. Ada 3 je kaunter buka awal2 tu, bila nak dekat turn kami, barulah dibuka 2 kaunter lagi.. Kalau boleh untuk masa-masa hadapan, buka banyak-banyak kaunter eh..hiihi..

Ok, tu je weekend kami yang tersangatlah fun..hihih.. Sesekali berkumpul ngan family kan, memang seronok.. 

Cuti sekolah ni uols buat apa?


Anda peminat Tupperware? Anda pengguna Shaklee? Klik SINI

Mencari set pantang/bersalin, KLIK SINI

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Kliklah sini dulu.. Thanks!!

Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

3 Comments
Comments

3 comments

Mar 27, 2014, 12:55:00 AM

Salam Has,
Seronoknya bercuti sekolah sambil jalan2..kak ambil peluang balik kampung!

May 18, 2014, 8:44:00 PM

hehe.. dh xtahu nk bawak g mana kalo kat kuantan tu... xbyk ngat tmpat menarik...

Jun 25, 2014, 8:38:00 AM

kalau bagi saya kt kuantan t tmpt best tc je la..hihisyok je lepak situ..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...