Feb 8, 2011

Home » , , , , , , , » Pendapatan dari Mangga Ads & Advertlets bagi Januari 2010

Pendapatan dari Mangga Ads & Advertlets bagi Januari 2010

Huhuhu..sebenarnya saya ala-ala-tension-jugak ni.. Bukan tension sebab earning dari Mangga Ads dan Adverlets ciput, tapi tension sebab tengah syok nak buat entri gitau yang kat Lausanne ni ada sambutan Chinese New Year, skali bila nak transfer gambar dari handset ke lappy, tak jumpa cari kabel.. Jenuh serata rumah cari (okey, tipu di situ, takdela serata rumah), tak jumpa jugak..huhuhu.. Ada sape2 nak pinjamkan kabel dak? Muahaha..

Ok, kembali kepada tajuk, last time saya dah tunjuk earning bagi kedua-dua ads company ini pada bulan Disember, kali ni saya nak kongsikan mengenai earning blog Notre Belle Histoire bagi bulan Januari 2011. Mari kita tengok berapa yang Mangga Ads bagi pada bulan lepas..


Cuba tengok tu, pendapatan bulan Disember lagi banyak daripada bulan Januari, padahal bulan Disember tu saya mula pasang iklan pada 22 @ 23hb camtu.. Hohoho, cemana leh jadi camgini ni? Mungkinkah sebab iklan tak keluar? Saya perasan time saya buka blog, takde iklan pon kat Mangga Ads tu, hanya ada muka pompuan dan laki yang duk ternganga tu aje.. Time uols datang, ada tak iklan Mangga tu? Tapi saya ada perasan juga, kat website Mangga Ads tu ada gitau yang payout is different for every campaign.. Mungkinlah sebab tu yang earning kurang..huhuhu.. Meh kita tengok dari Advertlets pula..


Haha, jangan pelik yer kenapa bermula dari 9hb dan kenapa tidak 1hb? Itu semua kerana saya baru je printscreen earning ini pada 7hb Feb.. Hohoho, maklumlah saya bukan jenis rajin nak cek hari-hari kekadang bila mood datang nak cek baru saya cek.. Jadi, takpela takat kurang 8 hari..ngeee.. Tak beza banyak kot.. Dah total up ke berapa? Ngee.. Tak berapa nampak ek? Meh saya tlun kirakan.. Semuanya berjumlah RM7.787. Banyak tu beza dengan Mangga Ads..hoho

Kalau ikutkan hati, nak je saya buang Mangga Ads tu, ringan sket blog saya.. Tapi dah alang-alang menyeluk pekasam letak, saya tengok lagi beberapa bulan cemana.. Lagipun loading blog saya ok kan? Ngee.. Jom kita tengok trafik blog Notre Belle Histoire bagi bulan Januari pulak..


Paling sikit dengan 51 UV pada 1 Jan, hehe, nak tau kenapa? Sebabnya kami baru je pulang dari berjimba-jimba di Lisbon, Portugal.. Paling banyak trafik pada 25 Jan dengan 195 UV.. Nak tau kenapa? Sila godek-godek entri pada 24-26 Jan..hehehe.. Sebabnya saya pon taktau, saya agak maybe sebab entri pada hari tersebutlah..ngeee.. Dan yer, semua earning dari Mangga Ads dan Advertlets ni bukan hasil dari klik tau.. Takdek orang sudi nak klik ads ni blog ini..huhuhu.. ;p  Nak tengok dak Alexa ranking bagi blog ni? Moh skodeng jap sama ada menjunam ko mendaki..miahaha..


Kalau ikut apa yang saya cek pada 28 Jan yang lepas, untuk WorldWide meningkat sebanyak 190 000 dan untuk Malaysia juga meningkat sebanyak 3000.. Wahhh, i loooikeee!! Yang sites linking in tu masih kekal.. Cemana nak improve pon saya masih samar-samar lagi.. Puan Bee ada bertanya pasal Google Adsense (saya ada sentuh sket ja dalam entri 28 Jan yang lepas), yang saya tau memang Nuffnang tak kisah bermadu ngan Google Adsense.. Cemana nak daftar, saya pon tak tau.. Tapi rasanya banyak je info kat Pak Cik Google, kena search dan rajin mencari + baca..hohoho.. 


p/s : Saya tau saya masih berhutang, belum buat entri mengenai Perbandingan antara Nuffnang, Mangga Ads dan Advertlets dari kaca mata cikpuanhady. Hahaha, sabar naa.. Saya tengah tunggu ilham datang..kuikui..



Kliklah sini dulu.. Thanks!!



Suka entri ini, meh picit button kat bawah ni:

12 Comments
Comments

12 comments

Feb 8, 2011, 11:02:00 AM

adverlert tu brp min sebelum boleh cash-out..

not bad jugak trafik utk blog baru ni.. u rajin ajak kawan2 jengah blog... ;)

Feb 8, 2011, 11:24:00 AM

ooo iklan2 tu klu x klik pun blh dpt duit ek??kira mcm BE gak la ek....

Feb 8, 2011, 12:15:00 PM

iklan mangga ads bulan Januari memang dah makin berkurang..
jarang dapat job rasanya..
Mangga Ads memang hampeh aaaa.
entah macam mana dia kira

Feb 8, 2011, 1:08:00 PM

dah lama tinggalkan mangga ads ngan advertlets...setia dgn nuffnang je..huhu

Feb 8, 2011, 5:57:00 PM

ingat nak try advertlets..tapi tak tau la,ramai ckp advertls tak bayar blogger..

Feb 8, 2011, 11:52:00 PM

@kakyong : haha, saya pon taktau kakyong..ingat nak bertanya pada yang tau gak..

@aanie : ha'ah, ni sumer hasil tanpa klik ni..tapi tak selumayan mcm be nuff la..

@dahlia : oo..memang sumer dapat kurang compare ngan last month ek..pttla..

@edy : pernah pakai ek..nak tnylah..

@izwan : huhu..saya tak pernah cashout lg, jadi takleh nak mengiyakan atau menidakkan..tp tgk cam ramai gak yg join..huhu..

Feb 8, 2011, 11:57:00 PM

best ke adverlets nie..ifa mls nk semak2 kn blog..haha

Feb 9, 2011, 8:56:00 AM

kak setia dengan en.nuff..:)

Feb 9, 2011, 9:13:00 AM

xpernah cash out...sbb xsampai rm100 pun..tp banyak gak la..ada rm70 kot...tp malas dah nak teruskan sbb slow sngt duit tu

Feb 10, 2011, 10:21:00 PM

@ifa : blog ifa dah ada nuffnang baik takyahla kot..nanti nuff merajuk pulak..

@kakyon : ha'ah..nanti tak psl2 glitterati terjejas..

@edy : ooo..min RM100 ek..lama tu nak kumpul..hohoho..

Mar 23, 2011, 3:11:00 PM

untuk site linkin tu kena rajin komen di bloyg guna dofollow tu has..kalau tekan di site link in tu kita boleh tengok web siapa yg beri kita sitelinkin tu pastu ada lagi cara nak komen kalau boleh jgn letak kan profile google tapi letakkan nama dan url ..

Oct 6, 2011, 9:10:00 AM

o_0...sangat sedih rupanya guna mangga ads ni yer.... (",)

advertlerts sangat ok lah kan?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...